Een Nieuwe Huisstijl
Iets dat erg belangrijk is voor elke organisatie en iets waar een drukkerij bij kan helpen, is het aanpassen van de huisstijl eens in de zoveel tijd om up-to-date te blijven. Deze aanpassing van de huisstijl hoeft niet per se zo drastisch te zijn als het ontwikkelen van bijvoorbeeld een compleet nieuw logo, maar kan hem ook zitten in subtiele veranderingen zoals een verandering van het lettertype, het weglaten van kleine elementen of het vernieuwen van de kleuren van je communicatiemiddelen, zoals visitekaartjes, brochures, briefpapier, enveloppen, de website en e-mails. In ieder geval is, wat je ook besluit te veranderen, consistentie altijd heel belangrijk bij een verandering van de huisstijl. Als de nieuwe huisstijl klaar is, zijn er eigen 3 hoofdmanieren om de verandering te introduceren en te delen met de buitenwereld: Met een zogeheten big bang, waarbij alle veranderingen tegelijk doorgevoerd worden, op een meer geleidelijke manier, of volgens de zogeheten 20/80 regel, waarbij 20% van de merkdragers 80% van de zichtbaarheid bepaalt.